Cygate utrustar Swedbanks bankkontor med digital skyltning

Report this content

Systemintegratören Cygate har tecknat avtal som ny leverantör av digitala skärmar till Swedbank AB. Avtalet har ett beräknat affärsvärde på omkring 16 miljoner kronor.

För att nå ut med information till både medarbetare och till kunder kan Swedbank med hjälp av tjänsten skapa, hantera och uppdatera innehåll på LED-skärmar från Samsung placerade i såväl kund- som personalutrymmen på bankkontoren.

Swedbank kommer från huvudkontoret att kunna styra informationens utseende och innehåll genom en enkel webbsida, men det kommer också att vara möjligt att kombinera den centrala informationen med innehåll från lokala eller regionala administratörer och därigenom skapa en levande och relevant informationskanal.

– Jag är stolt och glad över att vi får vara en viktig del i Swedbank och därmed bidra till att stärka deras konkurrenskraft. Vi har jobbat hårt för att samla de bästa tillverkarna på marknaden för att kunna leverera en kostnadseffektiv, konkurrenskraftig, stabil, säker och framför allt skalbar tjänst för digital skyltning. Avtalet med Swedbank är ett kvitto på att denna satsning är lyckad, säger Patrik Olsson, VD på Cygate.

Framgångsrika pilotprojekt banade väg
Sedan sommaren 2013 har Cygate medverkat i en pilot som Swedbank genomfört i Karlstad och i Nässjö. Till dessa pilotkontor levererade Cygate ett antal digitala skyltsystem i olika storlekar, allt från läsplattor i kundmiljön till 75-tumsskärmar i seminarieytor, och med olika funktioner för att Swedbank fullt ut skulle kunna testa lösningen i en livemiljö.

Både Cygates och kontorens egna utvärderingar visade att personal och bankkunder var mycket nöjda med det nya butikskonceptet och hur de digitala skyltarna med sitt dynamiska och anpassningsbara innehåll kunde användas i kundmötet för att förmedla information eller visa upp nya delar i bankens produktportfölj av tjänster och erbjudanden.

Vi är ödmjukt stolta att Swedbank har valt Samsungs professionella skärmar till sina bankkontor i Sverige. Samsung är världsledande på professionella skärmar och kommer att tillsammans med Cygate leverera digitala lösningar för kommunikation i Swedbanks skyltfönster och inne i kontorsmiljön. Effektiv, dynamisk digital kommunikation i skyltfönster ställer tuffa krav på lösningar med extra ljusstyrka och utökad tålighet för värme. Samsungs produktportfölj säkerställer att Swedbank får rätt skärm på rätt plats, säger Jakob Hultkvist, Director Enterprise Business, Samsung.

Cygate har tidigare levererat en liknande lösning för digital skyltning till Swedbanks nya huvudkontor i Sundbyberg.

För mer information:
Patrik Olsson, VD på Cygate: 070 250 00 00
Jakob Hultkvist, Director Enterprise Business på Samsung: 070 984 61 61

Eva-Lotta Jonsvik
Marknadsdirektör på Cygate
Eva-Lotta.Jonsvik@cygate.se

Cygate är Nordens ledande systemintegratör inom IT och telekommunikation. Med stöd av den främsta teknologin skapar vi morgondagens lösningar och tjänster för nätverk, säkerhet, server och lagring, alltid med målet att öka effektiviteten och minska riskerna för företag och organisationer. Cygate ägs av TeliaSonera och har över 700 medarbetare och på 21 orter i Sverige och Finland.

Taggar:

Citat

Patrik Olsson, VD på Cygate.
– Vi är ödmjukt stolta att Swedbank har valt Samsungs professionella skärmar till sina bankkontor i Sverige. Samsung är världsledande på professionella skärmar och kommer att tillsammans med Cygate leverera digitala lösningar för kommunikation i Swedbanks skyltfönster och inne i kontorsmiljön.
Jakob Hultkvist, Director Enterprise Business, Samsung