D&Company Nordic AB lanserar en ny typ av glasögon för säkrare bilkörning i mörker

Många bilister upplever att synskärpan vid bilkörning i mörker försämras. D&Company breddar sitt produktutbud med en ny typ av glasögonprodukt ämnad att ge en synkorrektion som förbättrar synskärpan vid mörkerkörning. Lansering av produkten sker från och med första kvartalet 2019.

Den nya produkten Night Driver kompletterar D&Companys breda sortiment av polariserande glasögon och är riktad mot bilister och mörkerkörning.

-        För den oinvigde kan det låta märkligt att lansera glasögon att använda i mörker, men för de bilister som kört bil på kvällen och natten är detta troligen inte lika uppseendeväckande. Uppskattningsvis berörs 80% av invånarna av s k nattmyopi, dvs att synen försämras på kvällen vilket kan avhjälpas med en lätt synkorrektion. Vi ser en stor efterfrågan av denna typ av glasögon då en stor andel av befolkningen lider av nattmyopi. Mellan 60 och 65% av invånarna i Norden har körkort och alla med nattmyopi bör vara i behov att se bättre vid kvällskörning. Marknaden är enorm, säger Ralph Dahlin VD för D&Company

D&Company nya produktlinje Norr Night Driver är en produkt som både glasögonbärare och icke glasögonbärare kan använda. Norr Night Driver har ett gult glas som filtrerar bort det blå ljuset från moderna billyktor, det ljus som uppfattas som störande och tröttande.

D&Company Nordic  AB
Ralph Dahlin, VD
E-post: ralph@dcompanynordic.com

Pentavägen 5B
187 30 Täby

www.dcompanynordic.com

Om D&Company

D&Company Nordic AB grundades 2014 och är idag en ledande aktör på den Nordiska optikmarknaden. Genom den digitala plattformen IDUN erbjuder D&Company unika e-handelslösningar och digitala tjänster för optiker över hela Europa. D&Companys varumärkesportfölj inkluderar det egna varumärket Norr samt flera av Nordens mest kända varumärken genom licensieringsavtal, bland annat Tiger of Sweden, Efva Attling och Blåkläder.