D&Company Nordic utökar sin produktportfölj med Reebok

D&Company ger sig in i det växande segmentet sportglasögon. Marknaden för sportglasögon har de senaste femton åren exploderat, särskilt inom cykling och triathlon där deltagarna upptäckt fördelarna med solglasögon. Men det är inte bara intresset för cykelsporten som ökar. Det senaste decenniet har omsättningen i hela den svenska sportbranschen haft en fantastisk utveckling. Idag är varenda idrott en materialsport och Reebok breddar D&Companys portfölj och skapar nya lönsamma distributionskanaler.

”Vi är mycket glada över att förtroendet att få distribuera Reebok glasögon och solglasögon till Nordens optikbutiker. Efterfrågan finns redan och vi är övertygade att Reebok har en naturlig plats hos optikerbutiker i Norden. Reebok är ett trovärdigt varumärke som även har en enorm bredd och deras engagemang för att bli bäst på Fitness/Crossfit som är en växande träningsform tror vi gynnar vår försäljning. Till skillnad från andra rena sportmärken är Reebok även väldigt starkt bland kvinnor som står för merparten av konsumtionen av optikprodukter säger Ralph Dahlin VD för D&Company”

Distribution och försäljning av Reebok börjar första kvartalet 2019 och distributionen sker via Essilor/FGX till D&Company.

Om D&Company

D&Company Nordic AB (publ.) utvecklar och licensierar ut en digital plattform, Idun, specialanpassad för optikbranschen enligt en SaaS-modell (Software as a Service). Idun ger en enskild optiker, köpgruppering eller kedja snabb och kostnadseffektiv tillgång till en digital produkt som ger möjlighet till ökad service och kommunikation med dess kunder. Därtill designar, tillverkar och säljer D&Company glasögonbågar under varumärkena Norr, Tiger of Sweden, Efva Attling, Blåkläder mfl till optiker, apotek och travel-retail-segmenten. D&Companys huvudkontor finns i Täby, Sverige.

D&Company Nordic AB

Ralph Dahlin, VD