Årsstämma i Dacke Group Nordic AB (publ)

Report this content

Aktieägarna i Dacke Group Nordic AB kallas härmed till årsstämma tisdagen den 16 juni 2009 kl 15.00 på Lindskog Malmström Advokatbyrå, Östermalmsgatan 87 E i Stockholm.

ANMÄLAN

Aktieägare som önskar delta i årsstämman ska dels vara införd i den av den av Euroclear Sweden AB (tidigare VPC AB) förda aktieboken den 10 juni 2009, dels göra anmälan till bolaget senast den 10 juni 2009 klockan 15:00, under adress Dacke Group Nordic

AB (publ), c/o Anthill Customer Services AB, Esplanaden 3 A, 172 67 Sundbyberg eller via telefax 08 – 41 22 879 eller via e-post peter.zakrisson@dackegroup.com.

Vid anmälan bör namn, adress, telefonnummer, person- eller organisationsnummer samt aktieinnehav uppges. Aktieägare som låtit förvaltarregistrera sina aktier bör i god tid före den 10 juni 2009, genom förvaltarens försorg, tillfälligt inregistrera aktierna i eget namn för att ha rätt att delta vid stämman.

Behörighetshandlingar, såsom fullmakter och registreringsbevis, bör i förekommande fall insändas före årsstämman. Aktieägare som önskar medföra ett eller två biträden ska göra anmälan härom inom den tid och på det sätt som gäller för aktieägare.

Förslag till dagordning:
1. Val av ordförande vid stämman;
2. Upprättande och godkännande av röstlängd;
3. Godkännande av dagordning;
4. Val av minst en justeringsman;
5. Prövning av om stämman blivit behörigen sammankallad;
6. Framläggande av årsredovisningen och revisionsberättelsen, samt i förekommande fall koncernbalansräkningen och koncernresultaträkningen;
7. Beslut
a) om fastställande av resultaträkningen och balansräkningen, samt i förekom¬mande fall koncernresultaträkningen och koncernbalansräkningen,
b) om dispositioner beträffande bolagets vinst eller förlust enligt den fastställda balansräkningen,
c) om ansvarsfrihet åt styrelseledamöterna och verkställande direktören;
8. Fastställande av arvoden åt styrelsen och revisorerna;
9. Val av styrelse samt i förekommande fall revisor;
10. Ev annat ärende som ankommer på stämman enligt aktiebolagslagen (2005:551) eller bolagsordningen.