Dackebolaget Anthill tecknar mångmiljonkontrakt med Telenor

Report this content

Dacke Group Nordics portföljbolag Anthill har ingått ett nytt samarbetsavtal med Telenor Sverige värt 75 miljoner SEK under 2007. Avtalet gäller merparten av Telenors kundservice för den svenska marknaden. Samarbetet ska lyfta Telenors kundservice till att bli en integrerad del av operatörens försäljning och distribution.

Sedan Dackes förvärv 2006 har Anthill strukturerats om och rustats för tuffare konkurrens. En ny IT-plattform är på plats och den nya strukturen väntas ge såväl förbättrade försäljningssiffror som besparingar på mellan 10-15 MSEK per år.

– Samarbetet med Telenor är av stor betydelse för Anthill och det är väldigt tillfredställande att se att de investeringar som gjorts får effekt, i form av nya kundavtal och mer avancerade leveranser säger Urban von Euler, VD i Dacke Group Nordic AB.

Investeringarna i Anthill har varit ett planerat led i utvecklingen av bolaget. Anthill skapades genom en sammanslagning av bolagen Softcom och Proffcom, som förvärvades av Dacke under 2006.

Anthill har sedan tidigare ett omfattande samarbete med Telenor, främst avseende kundservice för mobiltelefoniområdet. Det årliga kontraktsvärdet ligger på mer än 75 miljoner SEK och totalt omfattar samarbetet fler än 250 personer.