Delårsrapport april - juni 2009

Report this content

Perioden 1 april - 30 juni 2009 jämfört med samma period 2008 Dacke Group Nordic AB samt de två dotterbolagen Anthill och Hermelin är sedan ca 10 månader under rekonstruktion. För närvarande pågår ett intensivt arbeta med att hitta finansiär till ackordsförslagen i samtliga bolag. Efter periodens utgång har Remium lämnat Dacke Group Nordic som Certified Advisor. En ny Certified Advisor skall utses inom kort. • Nettoomsättningen uppgick till 44,7 MSEK (75,3) en minskning med 40,6 %. • Rörelseresultatet (EBIT) uppgick till -20,6 MSEK (-11,4). • Kassaflödet från den löpande verksamheten uppgick till -4,8 MSEK (-0,6). • Resultat efter skatt uppgick till -20,9 MSEK (-12,1). • Resultat per aktie uppgick till -2,82 SEK (-1,63). Perioden 1 januari - 30 juni 2009 jämfört med samma period 2008 • Nettoomsättningen uppgick till 100,0 MSEK ( 152,9) en minskning med 34,6 %. • Rörelseresultatet (EBIT) uppgick till -26,5 MSEK (-22,5). • Kassaflödet från den löpande verksamheten uppgick till -3,1 MSEK (-5,6). • Resultat efter skatt uppgick till -23,1 MSEK (-30,6). • Resultat per aktie uppgick till -3,12 SEK (-4,13). För ytterligare information, vänligen kontakta Peter Zakrisson, VD Dacke Group Nordic AB (publ.) Tel 0709-509620 E-mail: peter.zakrisson@dackegroup.com