Tommy Sundström tillträder som ny VD för Dackebolaget Anthill

Report this content

Idag tillträder Tommy Sundström VD-posten i Anthill, ett portföljbolag inom Dacke Group Nordic (publ.) Han ersätter Per Spångberg som varit VD sedan början av 2006.

Tommy Sundström har en lång erfarenhet fån kundorienterade företag och har senast varit VD för Inwarehouse (publ.), före det var han bland annat vVD för Europolitan/Vodafone i Sverige och VD för Aircall.

– Dackes och min målsättning är att ytterligare stärka Anthill, förbättra marginalerna och driva företaget mot en starkare nordisk ställning. Primärt ska vi satsa på att utnyttja den kompetens som finns inom företaget och utveckla samarbetet med existerande stora kunder. Men vi ska självsagt också genomföra insatser för att skaffa nya kunder, säger Tommy Sundström, nytillträdd VD för Anthill.

VD-bytet är ett led i det investerings- och strukturarbete som inleddes i Anthill under 2006. Detta arbete har hittills lett till en resultatförbättring från föregående år på dryga 8 miljoner kronor. Programmet förväntas fortsatt möjliggöra årliga besparingar om 10-15 MSEK. Kostnaderna för programmet beräknas till 10 MSEK. Kostnaderna inkluderar en investering i en ny teknikplattform.