Arcos Hydrauliks första år med Dacke Industri

Ett drygt år har gått sedan Dacke industri förvärvade Arcos Hydraulik, och vilket år det har varit!

Det har inneburit ett flertal interna effektivitetsprojekt, genomförda investeringsprogram på alla våra produktionsorter och detta samtidigt som ordertillväxt och försäljningsvolym genomgående varit på mycket höga nivåer. Tillväxten har varit stark i många segment, även om det marina segmentet haft en särskilt stark tillväxt under den senaste perioden.

Vi har precis avslutat vårt arbete med att ta fram en gemensam värdegrund, ett arbete som vi är mycket stolta över där vi har involverat all vår personal. Nu ser vi med spänning fram emot kommande år, i en ny fas där strukturerna är på plats, och vi kan fokusera på att bygga ett starkt och välmående företag.

Ewa Helgesson, VD Arcos Hydraulik:

– Idag levererar vi till nästan 800 kunder, och vi välkomnar ständigt nya, med våra fyra produktionsenheter i Sävsjö, Hällaryd, Borlänge och Nastola har vi en unik flexibilitet och möjlighet att leverera specialcylindrar och andra hydrauliska special produkter i de flesta storlekar, både större och mindre kvantiteter och helt enligt kundens önskemål.

Lars Fredin, VD Dacke Industri:

– Vi ser en stark positiv utveckling under året av industricylindrar. Arcos marknadsledande position, ofta med speciallösningar, är en viktig del av Dacke.

Lars Fredin

VD & Koncernchef

lars.fredin@dackeindustri.se

Dacke Industri investerar i innovativa teknikföretag med fokus på kundanpassade komponenter och system.