Kenneth Carlsson tillträder som ny VD för UVA Lidköping per 1:a januari 2020

Kenneth kommer närmast från REC Indovent AB, ett bolag inom Ernströmgruppen, där han var VD under mer än 8 år.

Kenneth har studerat Elektronik på Lunds Tekniska Högskola och har arbetat med tillverkande bolag under lång tid. Kenneth har utvecklat flera bolags kompetens inom områden som internationell försäljning, tillverkning och eftermarknad. Många av bolagen har under åren genomgått kraftiga förändringar, där Kenneth varit drivande i omställningen till att uppnå lönsamhet och effektivitet i produktionen.

”Tack vare den långa historiken av kvalitet och teknisk höjd som UVA Lidköping har ser jag mycket fram emot att kunna delta i den framtida utvecklingen. Det är en spännande marknad som UVA Lidköping är verksamma i som är i ständig utveckling" Thomas Karlsson, som varit VD för UVA Lidköping sedan 2008, kommer under hösten 2020 att gå i pension. Under Thomas ledning har bolaget gjort flera stora och viktiga förändringar. Bland annat har verksamheterna UVA och Lidköping slagits samman samtidigt som en världsledande teknikkompetens inom högprecisionsslipning har säkerställts. Samtidigt som vi riktar ett stort tack till Thomas för en förtjänstfull insats så välkomnar vi Kenneth till hans nya position!