Philippe Thoumy utnämnd till ny VD för Transtronic AB

Philippe Thoumy blir ny VD för Dacke Industris dotterbolag Transtronic.

Philippe kommer närmast från rollen som VD för Westermo Data Communication AB, vilket han varit det senaste året. Innan VD rollen var Philippe verksam inom Westermo i totalt 9,5 år, där han började som Global Sales Manager för att sedan ta rollen som Managing Director för verksamheten i USA.

”Transtronic är ett företag med engagerade, erfarna och kompetenta medarbetare som utvecklar produkter med hög kvalitet till flera väldigt intressanta segment. Det är ett både unikt och genuint företag som har egen utveckling och produktion i Sverige. Personligen ser jag mycket fram emot att utveckla företaget vidare tillsammans med teamet!” säger Philippe Thoumy.

”Det blir spännande att bygga vidare på den succé som byggts upp av Magnus Thele och Transtronics personal under många år. Jag har stort förtroende för att Philippe kommer ha fortsatt fokus på tekniken och att vi kan växa med existerande och nya kunder inom de segment där Transtronic är verksamt” säger Lars Fredin, VD och Koncernchef Dacke Industri.

Philippe tillträder som VD på Transtronic senast november, 2021.

För mer information kontakta:
Lars Fredin
VD och Koncernchef för Dacke Industri
lars.fredin@dackeindustri.se

Dacke Industri är en långsiktig ägare som investerar i innovativa teknikföretag med fokus på kundanpassade komponenter och system. Vi tillför industriellt kunnande, ett starkt nätverk och bibehåller en entreprenöriell miljö i våra bolag. Bolagen har en mycket hög grad av självständighet och drivs decentraliserat.

Taggar: