Dagon bygger kontorsfastighet på 2 900 kvm i Karlskrona

Dagon AB har beslutat att bygga en kontorsfastighet på 2 900 kvadratmeter i Karlskrona. Av den ytan är redan nu 2 300 kvadratmeter uthyrt till Länsstyrelsen.

Fastigheten får ett havsnära läge utmed Skeppsbrokajen på Trossö och kommer mer än väl uppfylla kriterierna för Green Building. Byggnaden blir fullt flexibel för hyresgästernas framtida förändrade lokalbehov då alla ytor blir sektionsindelade.

-       Med detta projekt fortsätter Dagon att delta i Karlskronas utveckling. Länsstyrelsen kommer att få moderna och yteffektiva lokaler med en majestätisk utsikt. Läget på Trossö är attraktivt och flera andra aktörer har visat intresse för att bli hyresgäster i fastigheten. Dagon arbetar mycket med energioptimering och därför är det extra roligt att bygga denna typ av energisnål fastighet, säger Roger Stjernborg Eriksson, verkställande direktör på Dagon.

Länsstyrelsen har tecknat ett sexårigt hyresavtal om 2 300 kvadratmeter. Fullt uthyrd ger fastigheten en avkastning på drygt 10 procent. Hyresavtalet med Länsstyrelsen är giltigt under förutsättning att de parametrar som styrelsen har satt upp i projektet uppfylls tillsammans med byggentreprenören.

Tillträde beräknas till den 1 februari 2012.

Roger Stjernborg Eriksson, verkställande direktör, telefon 040-607 48 39
Martin Wallin, Fastighetschef Karlskrona, telefon 0455-61 55 71