Dagon hyr ut 1 700 kvadratmeter i Göteborg

Dagon AB har tecknat avtal med Alcro-Beckers och Carlsberg Sverige om uthyrning av sammanlagt 1 700 kvadratmeter. Alcro-Beckers har tecknat ett tioårigt avtal om 1 200 kvadratmeter. Carlsberg Sverige har tecknat ett treårigt avtal om 500 kvadratmeter kontor och serviceförråd i fastigheten.

-       Vi är glada att vårt förädlingsarbete av fastigheten är lyckosamt och två välrenommerade och starka varumärken flyttar in, säger Per Johansson, tillförordnad verkställande direktör på Dagon.

Den aktuella fastigheten, Gamlestaden 39:13 är strategiskt belägen i slakthusområdet i direkt anslutning till den nya ”partihandelsförbindelsen” och E45. Fastigheten byggs till med 800 kvadratmeter för att anpassas till Alcro-Beckers verksamhet. Tillbyggnaden beräknas var färdigställd i oktober 2011. Avtalen ger en årlig hyresintäkt på totalt 1,8 miljoner kronor.

Alcro-Beckers etablerar en yrkesbutik i fastigheten som ska ersätta den som för närvarande finns på Gullbergsvass.

Per Johansson, tillförordnad verkställande direktör, telefon 040-607 48 03