Dagon hyr ut 2 250 kvadratmeter till Espresso House i Malmö

Dagon AB har tecknat ett hyresavtal med Espresso House Sweden AB avseende fastigheten Kullen 1 i Östra Hamnen, Malmö. Avtalet omfattar produktions- och kontorsytor om totalt 2 250 kvadratmeter. Avtalet löper i fyra år och Espresso House flyttar in i lokalerna den första november 2008.

- Fastigheten Kullen 1 är Dagons största fastighet, där vi genomför ett långsiktigt förädlingsarbete. Att Espresso House nu väljer att flytta sin produktion till oss känns som ett gott betyg på vår utveckling av fastigheten. Espresso House är ett expansivt och spännande bolag som passar bra i vår fastighet, där vi väl kan tillgodose deras behov, säger Dagons Fastighetschef i Öresund/Skåne Per Johansson.

Roger Stjernborg Eriksson, verkställande direktör, telefon 040-607 48 39
Per Johansson, Fastighetschef Öresund/Skåne, telefon 040-607 48 03

________________________________________________________________________________________________________________________________
Dagon AB (publ) är ett utvecklingsbolag med ett fastighetsbestånd om ett marknadsvärde på cirka 4,6 mdkr som huvudsakligen består av kommersiella fastigheter, med ett stort inslag av projektfastigheter, i södra och mellersta Sverige. För att uppnå långsiktig tillväxt och värdeökning arbetar Dagon med ett helhetskoncept inom fastighetssektorn baserat på förvärv, förädling, förvaltning och försäljning. Dagonaktien är noterad på OMX Nordiska Börs Stockholm.