Dagon sätter spaden i marken i Eslöv

Dagon AB inleder byggandet av projektet Fridhem i Eslöv. Torsdagen den 7 april, kl 15.00 tar Dagon det första spadtaget för bygget tillsammans med representanter från kommunen.

-       Att vi sätter spaden i marken för projekt Fridhem är spännande. Vi börjar nu verkligen realisera den potential och de värden som finns i vår projektutvecklingsportfölj, säger Per Johansson, tillförordnad verkställande direktör på Dagon.

Intresset för projektet är stort och mer är 50 procent av lägenheterna är sålda i första etappen. I den etappen kommer 26 lägenheter att byggas. Totalt omfattar projektet 150 bostäder i området Fridhem. Samtliga lägenheter kommer att ha balkong eller uteplats. Storleken på lägenheterna varierar från två till fyra rum och kök. Inflyttning för lägenheterna i första etappen beräknas till maj 2012.

Per Johansson, tillförordnad verkställande direktör, telefon 040-607 48 03
Judy Korman, försäljningschef, telefon 040-607 48 56