Inlösen av minoritetsaktier

Klövern AB (publ) (”Klövern”) äger mer än 90 procent av aktierna i Dagon AB (publ) (”Dagon”). Enligt 22 kap. 1 § aktiebolagslagen äger därför Klövern rätt att lösa in utestående aktier i Dagon. Klövern har beslutat sig för att använda sig av denna rätt samt, då överenskommelse om inlösen inte kunnat nås med samtliga övriga aktieägare, begärt att tvisten angående inlösen av återstående aktier skall hänskjutas till skiljemän.

Klövern har till sin skiljeman utsett advokat Viktor Magnell, Advokatfirman Törngren Magnell KB, Regeringsgatan 38, 111 56 Stockholm.

Övriga aktieägare i Dagon anmodas härmed att senast två veckor från införandet av denna kungörelse skriftligen till Dagon AB, Box 50445, 202 14 Malmö, uppge sin skiljeman. Om inte samtliga aktieägare som lösningsanspråket riktar sig mot har uppgett en gemensam skiljeman inom angiven tid kommer styrelsen för Dagon att hos Bolagsverket ansöka om förordnande av god man enligt 22 kap. 8 § aktiebolagslagen. Denne kommer därefter att utse skiljeman och i tvisten bevaka frånvarande aktieägares rätt.

Malmö i maj 2012

DAGON AB (publ)

Styrelsen

Informationen är sådan som Dagon AB är skyldig att offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 16 maj 2012 klockan 11.00.

Lennart Olsson, Styrelseordförande, 070-585 76 99