Dala Energi AB (publ) offentliggör årsredovisning och hållbarhetsrapport för verksamhetsåret 2022

Styrelsen och verkställande direktören i Dala Energi AB (publ) får härmed avge årsredovisning för koncernen och moderbolaget för räkenskapsåret 2022. Årsredovisningen med tillhörande revisionsberättelse och hållbarhetsrapport finns tillgänglig på bolagets hemsida.

Årsredovisning och hållbarhetsrapport kan beställas eller hämtas på vår hemsida.

Hållbarhetsrapport vänder sig främst till våra ägare, kunder och medarbetare. Målsättningen med rapporten är att ge våra intressenter en bild av hur vi arbetar för ett hållbart Dala Energi som hjälper människor och företag att leva och utvecklas i vår bygd på ett enkelt, effektivt och hållbart sätt. I rapporten beskriver vi vad det är vi uppnått under 2022 i vårt arbete för en långsiktigt hållbar utveckling, men också vilka målsättningar som driver oss till att fortsatt vara ett framgångsrikt, hållbart och innovativt bolag.

–Vi har satt upp en tydlig målbild för att skapa värden värden för kunder och ägare. Inom många områden har vi en bra status och riktning. Bland annat har leveranssäkerheten förbättrats, bygden har fått tillgång till bredband via fiber och vi har skapat förutsättningar för en höjd utdelningsnivå till aktieägarna. Vill också lyfta fram att vi är en av Sveriges tre mest attraktiva arbetsgivare och nådde därmed statusen excellent, berättar Bengt Östling vd Dala Energi.

SUSANNE JUHL, CFO
Mail: susanne.juhl@dalaenergi.se

Dala Energi erbjuder lösningar inom energi och digital kommunikation som hjälper människor och företag att leva och utvecklas i vår bygd på ett enkelt, effektivt och hållbart sätt. Vårt fokus ligger på att leverera en kundupplevelse som är lite mer och genom att satsa vidare på våra fokusområden Kund-Medarbetare-Hållbarhet och Ekonomi hoppas vi att vi når vår vision: Tillsammans för bygdens bästa investering.

Dala Energi-koncernen omsätter ca 300 Mkr och har ca 34 000 kunder. Tillsammans är vi ca 80 medarbetare och finns idag med verksamhet i Rättvik, Leksand, Gagnef och Säter. Ett ägande i Dala Energi är ett ägande i en lokal drivkraft med syfte att ge ekonomisk. avkastning, en sund samhällsutveckling och en hållbar miljö. 5 000 privata aktieägare och tre kommuner; Leksand, Rättvik och Gagnef gör detta möjligt. Dala Energi är är noterat på Nasdaq. First North Growth Market. För mer information, besök: www.dalaenergi.se. Redeye AB är bolagets Certified Adviser.