Information årsstämma 2024

Årsstämman i Dala Energi AB (publ) för verksamhetsåret 2023 hålls den 24 maj 2024 i Rättvik. Totalt är 871 aktieägare, ombud, biträden och gäster anmälda till årsstämman.

Program för årsstämman

15:00              Registrering öppnar
15:45              Registrering stänger
16:00              Välkommen med Inledning
16:10               Stämmans öppnande
17:15               Stämmans avslutande
17:20              Information från den oberoende budkommittén
17:30              Möjlighet att ställa allmänna frågor
17:40              Paus
18:00              Middag med underhållning av Lucianoz

Information från den oberoende budkommittén
I samband med årsstämman informerar den oberoende budkommittén om sitt arbete fram till årsstämman. Informationen är publicerad på bolagets hemsida samt bilagd till pressmeddelandet.

Ägarnas förväntningar 2025
Vid ägarmöte den 5 april 2024 diskuterades ett tillägg i direktivet ägarnas förväntningar, där ägarnas intentioner kompletteras med att bolaget vid strukturutveckling skall pröva värdeskapande exitalternativ för ägare med kortare ägarhorisont. Styrelsen har behandlat frågan efter ägarmötet och beslutat att göra tillägget i direktivet och presentera tillägget i ägarnas förväntningar på årsstämman. Uppdaterat direktivet ägarnas förväntningar är publicerad på bolagets hemsida samt bilagd till pressmeddelandet.

Länk till information från den oberoende budkommittén

Länk till ägarnas förväntningar 2025

Dala Energi erbjuder lösningar inom energi och digital kommunikation som hjälper människor och företag att leva och utvecklas i vår bygd på ett enkelt, effektivt och hållbart sätt. Vårt fokus ligger på att leverera en kundupplevelse som är lite mer och genom att satsa vidare på våra fokusområden Affär-Kund-Medarbetare-Hållbarhet och Ekonomi hoppas vi att vi når vår vision: Tillsammans för bygdens bästa investering. Dala Energi-koncernen omsätter ca 350 Mkr och har ca 34 000 kunder. Tillsammans är vi ca 80 medarbetare och finns idag med verksamhet i Rättvik, Leksand, Gagnef och Säter. Ett ägande i Dala Energi är ett ägande i en lokal drivkraft med syfte att ge ekonomisk avkastning, en sund samhällsutveckling och en hållbar miljö. Mer 5 000 privata aktieägare och tre kommuner; Leksand, Rättvik och Gagnef gör detta möjligt. Dala Energi AB är noterat på Nasdaq First North Growth Market.

Redeye AB är Dala Energis Certified Adviser.