Dalkia får förnyat förtroende i Sigtuna kommun SendToBitCent

Dalkia får förnyat förtroende i Sigtuna kommun Dalkia Facilities Management AB och Sigtuna kommuns fastighetsbolag, Komfast, har träffat en överenskommelse om att Dalkia ska handha den tekniska fastighetsdriften av kommunens verksamhetslokaler. Totalt gäller det cirka 150 000 kvm BTA. Kontraktsperioden är maximalt sju år. Uppdraget har tecknats efter förnyad konkurrensutsättning och utvärdering. Entreprenaden är ett facilities managementuppdrag med huvudmomenten: * Fastighetstekniska entreprenadarbeten med kvalitetssäkring. * Etablering och drift av ett system för informationshantering. Komfast utvecklar samarbetet med Dalkia Göte Åkerberg på Komfast kommenterar affären med: "Vi har nu haft Dalkia som entreprenör i fyra år och det har varit ett givande samarbete. Vi är därför glada att nu kunna ge Dalkia fortsatt förtroende under ett antal år och i en något annorlunda form med mer betoning på facilities management. Att lägga ut fastighetsdriften på entreprenad har visat sig för vår del vara ett mycket kostnadseffektivt sätt att förvalta fastigheterna." Dalkia - arbetar långsiktigt Lars Abrahamsson, VD på Dalkia Facilities Management: "Vi är mycket glada åt att även fortsättningsvis kunna räkna in Sigtuna kommuns fastighetsbolag Komfast som en av våra kunder. Första kontraktsperioden var på fyra år och den nya entreprenaden är på sju år. Detta visar att Komfast vill ha en kostnadseffektiv skötsel och att kommunen har förtroende för Dalkia." För mer information, kontakta VD, Lars Abrahamsson på telefon 08-690 75 15 eller Olaf Andersén, Affärsutvecklingschef, 08-690 73 70, mobiltelefon 070-484 75 29. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/07/04/20000704BIT00460/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/07/04/20000704BIT00460/bit0002.pdf