Malmö Stad stärker Dalkias närvaro i södra Sverige

Malmö Stad stärker Dalkias närvaro i södra Sverige Dalkia Facilities Management AB har erhållit ett tvåårigt förvaltningsuppdrag, med möjlighet till förlängning, av StadsFastigheter Malmö, som ingår i Malmö Stad. Uppdraget avser teknisk förvaltning av StadsFastigheters fastighetsbestånd i Limhamn-Bunkeflo samt Södra och Västra innerstaden i Malmö. Fastigheterna består av skolor, förskolor och äldreboende. Förvaltad yta är cirka 215 000 kvadratmeter. "Med StadsFastigheter Malmö stärker vi ytterligare vår närvaro i södra Sverige.", säger Lars Abrahamsson, VD på Dalkia. "Malmö Stad blir vårt första större kommunala uppdrag i södra Sverige och vi ser fram emot ett gemensamt utvecklingsarbete." Förvaltningsuppdraget påbörjas den 1 oktober 2001. För mer information, kontakta Lars Abrahamsson, VD på Dalkia Facilities Management, telefon 08-690 75 15, 070-484 75 15. eller Åke Malmborg, Områdeschef i Malmö, telefon 070-266 45 95. Dalkia är en av Sveriges största aktörer inom facilities management. Vår uppgift är att på ett ekonomiskt och miljöriktigt sätt få fastigheter, lokaler samt dess miljöer och utrustning att maximalt stödja fastighetsägares och lokalanvändarnas kärnverksamhet. Våra uppdragsgivare är Locum, Telia, Amplion, LO samt ett antal kommuner och privata fastighetsägare. Vi är idag cirka 450 anställda i hela Sverige. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/08/29/20010829BIT00340/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/08/29/20010829BIT00340/bit0001.pdf