NewSec och Dalkia får ännu ett förvaltningsuppdrag i Stockholm

NewSec och Dalkia får ännu ett förvaltningsuppdrag i Stockholm NewSec Förvaltning AB och Dalkia Facilities Management AB har erhållit förvaltningsuppdrag av AB Hotelinvest & Co KB, som ägs till lika delar av Folksam Liv, Folksam Sak och AFA. Uppdraget omfattar kommersiella fastigheter vid Odenplan samt vid Stureplan, där bland annat Scandic Hotel Anglais är beläget. Uthyrningsbar yta är cirka 48 000 kvadratmeter. Uppdraget är ett totalåtagande innehållande såväl kommersiell-, som ekonomisk- och teknisk förvaltning. "Samarbetet mellan oss är ett vinnande koncept för kunden och innebär att vi kan erbjuda spetskompetens både avseende Asset Management samt Facilities Management", säger Mikael Hasselberg, VD på NewSec Förvaltning och Lars Abrahamsson, VD på Dalkia, som båda ser fram emot att förvalta och utveckla fastigheterna. Förvaltningsuppdraget påbörjas den 1 juni 2001. För mer information, kontakta Mikael Hasselberg, VD på NewSec Förvaltning AB, telefon 031-721 30 16, 0708-44 30 16 Lars Abrahamsson, VD på Dalkia Facilities Management AB, telefon 08-690 75 15, 070-484 75 15 NewSec är Nordens och Östersjöområdets ledande fastighetsrådgivare med kompetens inom analys, transaktioner, fastighetsutveckling, hyresgästrådgivning, uthyrning, förvaltning och Investment Management. Genom att tillhandahålla branschens främsta kompetens samt erbjuda det bredaste och djupaste tjänsteutbudet kan vi förutse utvecklingen på fastighetsmarknaden. NewSec är partnerägt och har 170 medarbetare i Stockholm, Göteborg Malmö och Helsingfors. Dalkia är en av Sveriges största aktörer inom facilities management. Vår uppgift är att på ett ekonomiskt och miljöriktigt sätt få fastigheter, lokaler samt dess miljöer och utrustning att maximalt stödja fastighetsägares och lokalanvändarnas kärnverksamhet. Våra uppdragsgivare är Locum, Telia, Amplion, LO samt ett antal kommuner och privata fastighetsägare. Vi är idag 500 anställda i hela Sverige. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/05/30/20010530BIT00130/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/05/30/20010530BIT00130/bit0002.pdf