Stockholms äldsta sjukhus, Serafen, sköts av Dalkia

Report this content

Stockholms äldsta sjukhus, Serafen, sköts av Dalkia Dalkia Facilities Management AB har i konkurrens fått uppdraget av Locum AB att ansvara för driftentreprenaden av Serafen som är drygt 9 000 kvm stort. Uppdraget löper på fem år och börjar den 1 april i år. "Att sköta denna anrika vårdbyggnad innebär, förutom ansvaret för driftentreprenaden, ett ansvar att se till att denna kulturbyggnad finns kvar också i framtiden. Sådant känns alltid lite speciellt", säger Lars Abrahamsson, VD på Dalkia. Dalkia är en av Sveriges största aktörer inom facilities management. Dalkia arbetar för att på ett ekonomiskt och miljöriktigt sätt få fastigheter, lokaler samt dess miljöer och utrustning att maximalt stödja fastighetsägares och lokalanvändarnas kärnverksamhet. Bland Dalkias uppdragsgivare finns Locum, Telia, Amplion, LO, Birka Värme, kommuner, landsting och privata fastighetsägare. Dalkia har idag cirka 500 anställda i hela Sverige. Locum är en av Sveriges största fastighetsförvaltare. Bland hyresgästerna dominerar sjukvården i Stockholms län. Locum ägs av Stockholms läns landsting. För mer information, kontakta Dalkia: Lars Abrahamsson, VD, telefon 08-690 75 15, 070-484 75 15. eller Camilla Arremo, Affärsutvecklare, telefon 08-690 72 62, 070-484 72 62. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/02/08/20020208BIT00490/bit0002.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/02/08/20020208BIT00490/bit0002.pdf