Stockholms Idrottsförvaltning ger Dalkia uppdraget att sköta sim- och idrottsanläggningar Dalkia Facilities Management AB tar över den tekniska skötseln av Stockholm Idrottsförvaltnings alla simhallar och idrottsanläggningar. I avtalet ingår även övertagande av befintlig teknisk personal. Uppdraget löper i fyra år med möjlighet till två års förlängning och startar den 1 januari 2003. - Utvärderingen visade att Dalkia har rätt kompetens och bredd och dessutom är ett stabilt växande företag. Det är viktigt eftersom det garanterar trygghet och bra utvecklingsmöjligheter för vår personal som väljer att övergå till en anställning hos Dalkia, säger Lennart Andréasson, fastighetschef på Stockholms Idrottsförvaltning. - Uppdraget ställer stora krav på teknisk funktionssäkerhet och passar därför väl ihop med våra andra åtaganden, säger Lars Abrahamsson, VD på Dalkia Facilities Management. Utmaningen ligger i att vi inte bara är ansvariga inför Stockholms Idrottsförvaltning utan också inför alla som nyttjar dessa anläggningar. Dalkia Facilities Management AB ingår i Dalkia AB och är en av Sveriges största aktörer inom facilities management. Dalkia FM säkerställer att fastigheter, lokaler samt dess miljöer och utrustning maximalt stödjer kundens kärnverksamhet. Företaget vänder sig till fastighetsägare, deras hyresgäster och till ägare av fjärrvärme-/fjärrkylanläggningar. Bland Dalkia FM:s uppdragsgivare finns Locum, Telia, Amplion, LO, Birka Värme, kommuner, landsting och privata fastighetsägare. Företaget har idag cirka 500 anställda i hela Sverige. I Dalkia AB ingår även Dalkia Industripartner AB vars verksamhet bidrar till att genom optimalt underhåll öka effektiviteten i kundens produktionsprocesser och tekniska försörjningssystem. Företaget erbjuder långsiktigt partnerskap till industriföretag med verksamhet i Norden. Bland kunderna finns Swedish Meats, Akzo Nobel Surface Chemistry, Trelleborg Industrier, Outokompu och Nordic Brass. Dalkia IP har cirka 400 anställda. Stockholms Idrottsförvaltning ansvarar för bokning, drift och skötsel av stadens cirka 200 idrottsanläggningar. I förvaltningens utbud av verksamhetslokaler ingår dessutom cirka 200 gymnastiksalar. Dessutom ansvarar förvaltningen för friluftsverksamhet, fiskevård, båtplatser, investeringar i idrottsanläggningar samt drift och underhåll av idrottsfastigheter För mer information, kontakta Ingemar Boström, affärsutvecklare på Dalkia Facilities Management AB, telefon 08-690 75 27, 070-541 7679. eller Lennart Andréasson, fastighetschef på Stockholms Idrottsförvaltning, telefon 08-508 28 375. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/10/17/20021017BIT00490/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/10/17/20021017BIT00490/wkr0002.pdf