Dalkia sköter jourverksamheten för CentrumKompaniet

Report this content

Dalkia sköter jourverksamheten för CentrumKompaniet CentrumKompaniet AB, som ägs av Stockholms kommun, har upphandlat Dalkia för sin jourverksamhet. Dalkia ska tillhandahålla larmmottagningstjänst och genomföra akuta åtgärder. Uppdraget omfattar alla nio centrumanläggningar med en totalyta på 245 852 m2 och 1 196 lägenheter runt om i Storstockholm. Kontraktet startar den 1 juli och är på två år med möjlighet till ett års förlängning. - Vi har utvecklat vår centrala kundservice till att från årsskiftet även handha jourservice i Stockholmsområdet. Kontraktet är ännu ett bevis för att vår satsning fungerar och att våra medarbetare på Dalkia Jour gör ett bra arbete, säger Lars Abrahamsson, VD på Dalkia Facilities Management AB. För mer information, kontakta Camilla Arremo, affärsutvecklare på Dalkia Facilities Management AB, telefon 08-690 72 62 070-484 72 62 eller Bength Sandberg, teknisk chef på CentrumKompaniet AB, telefon 08-598 626 00. Dalkia Facilities Management AB ingår i Dalkia AB och är en av Sveriges största aktörer inom facilities management. Dalkia FM säkerställer att fastigheter, lokaler samt dess miljöer och utrustning maximalt stödjer kundens kärnverksamhet. Företaget vänder sig till fastighetsägare, deras hyresgäster och till ägare av fjärrvärme-/fjärrkylanläggningar. Bland Dalkia FM:s uppdragsgivare finns Locum, Telia, Amplion, LO, Birka Värme, kommuner, landsting och privata fastighetsägare. Företaget har idag cirka 500 anställda i hela Sverige. I Dalkia AB ingår även Dalkia Industripartner AB vars verksamhet bidrar till att genom optimalt underhåll öka effektiviteten i kundens produktionsprocesser och tekniska försörjningssystem. Företaget erbjuder långsiktigt partnerskap till industriföretag med verksamhet i Norden. Bland kunderna finns Swedish Meats, Akzo Nobel Surface Chemistry, Trelleborg Industrier, Outokompu och Nordic Brass. Dalkia IP har cirka 400 anställda. CentrumKompaniet AB äger och förvaltar fastigheter med kommersiellt innehåll i Stockholms stad. Den dominerande verksamheten är idag förvaltning och utveckling av köpcentra och stadsdelscentra. Utvecklingen innebär att, i samverkan med kunderna, affärsmässigt utveckla attraktiva mötesplatser för handel och företagande. Moderbolaget är Stockholm Stadshus AB och ägs av Stockholms kommun. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/05/05/20030505BIT00850/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/05/05/20030505BIT00850/wkr0002.pdf