• DALKIA/

Report this content

Locum ger Dalkia fortsatt förtroende att sköta tekniska förvaltningen av Huddinge sjukhus Upphandlingen i konkurrens av den fastighetsteknisk förvaltningsentreprenaden för Huddinge Universitetssjukhus är nu slutförd. Utvärderingen resulterade i att Dalkia Facilities Management AB fick fortsatt förtroende. Det nya kontraktet startar 1 april 2003 och den maximala kontraktstiden är t.o.m. 31 mars 2010. Entreprenaden omfattar teknisk förvaltning av 420 000 kvm BTA och service till Locum och verksamheten. - Att få ett fortsatt förtroende och att få det i konkurrens med andra aktörer känns stimulerande, säger Lars Abrahamsson, VD för Dalkia FM. Dessutom gäller förtroendet ett av de största och viktigaste sjukhusen inom vård, forskning och utbildning. Härutöver är Huddingeregionen ett expansivt område där det är viktigt att vi finns på plats. Dalkia utför liknande uppdrag åt Locum vid bl.a. Södersjukhuset, Danderyds sjukhus, Södertälje sjukhus och Sabbatsbergs sjukhus. Dalkia Facilities Management AB ingår i Dalkia AB och är en av Sveriges största aktörer inom facilities management. Dalkia FM säkerställer att fastigheter, lokaler samt dess miljöer och utrustning maximalt stödjer kundens kärnverksamhet. Företaget vänder sig till fastighetsägare, deras hyresgäster och till ägare av fjärrvärme-/fjärrkylanläggningar. Bland Dalkia FM:s uppdragsgivare finns Locum, Volvo, Telia, Tornet, Fortum Värme, Danderyds kommun, LandstingsFastigheter Dalarna och Statens fastighetsverk. Företaget har idag cirka 500 anställda i Sverige. I Dalkia AB ingår även Dalkia Industripartner AB vars verksamhet bidrar till att genom optimalt underhåll öka effektiviteten i kundens produktionsprocesser och tekniska försörjningssystem. Företaget erbjuder långsiktigt partnerskap till industriföretag med verksamhet i Norden. Bland kunderna finns Swedish Meats, Akzo Nobel Surface Chemistry, Trelleborg Industrier, Outokompu och Nordic Brass. Dalkia IP har cirka 400 anställda. Locum AB är en av Sveriges största fastighetsförvaltare med ett fastighetsbestånd på cirka 2,2 miljoner kvm lokaler i stockholmsområdet. Bland hyresgästerna dominerar sjukvården i Stockholms län. Locum AB ägs av Stockholms läns landsting. För mer information, kontakta Olaf Andersén, affärsområdeschef på Dalkia Facilities Management AB, telefon 08-690 73 70 eller 070-484 75 29. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/01/17/20030117BIT00070/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/01/17/20030117BIT00070/wkr0002.pdf