Daltek AB (publ) får order på drygt 10 Mkr från Telia

Daltek AB (publ) får order på drygt 10 Mkr från Telia Daltek Communications AB (dotterbolag till Daltek AB under namnbyte till FrontYard AB) har fått en order från Telia TeleCom AB på att producera tjänsten MultiMöten - flerpartsmöten för videokonferens - åt Telia och Telias kunder. Ordern är värd drygt 10 Mkr. Det är i samband med Dalteks/FrontYards förvärv av Telia TeleComs produktion av virtuella flerpartmöten - Telia MultiMöten - som Telia kommer att köpa tjänster av Daltek till ett initialt värde på drygt 10 Mkr. Leveranserna kommer att påbörjas under tredje kvartalet och ger positiv resultatpåverkan omgående. - Nu kan vi erbjuda våra kunder som Ericsson, Volvo och Trelleborg etc. en totallösning. Vi räknar med att i början av tredje kvartalet kunna erbjuda marknaden en rad nya tjänster och även nya former av paketering tillsammans med ISDN-abonnemangen. I första steget kommer vi att marknadsföra MultiMöten i Norden via våra utländska dotterbolag, säger Carl-Henrik Hallström, VD Daltek AB. För ytterligare information kontakta: Carl-Henrik Hallström, VD Daltek AB, tel. 0243-735 00, 0705-49 10 46 (www.daltek.se) Daltek Communications AB, som ingår i Daltek AB (publ), är ett ledande företag i Skandinavien inom videokommunikation med huvudkontor i Stockholm och dotterbolag i Norge och Danmark. Bland kunderna återfinns bland andra Ericsson, Trelleborg AB, Telia, AB SKF, VOLVO, Atlas Copco, Celsius, Celsius Group och TeleLogic. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/06/14/20000614BIT00620/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/06/14/20000614BIT00620/bit0002.pdf