Daltek Communications AB förvärvar Telia Multimöten

Daltek Communications AB förvärvar Telia Multimöten Daltek Communications AB (dotterbolag till Daltek AB under namnbyte till FrontYard AB) förvärvar Telia Telecoms ABs verksamhet för virtuella flerpartmöten - Telia Multimöten. Telia Multimöten är en av Europas största tjänsteleverantörer av virtuella flerpartsmöten för videokonferens. I och med förvärvet av Telia Multimöten så stärker Daltek Communications sin position som den ledande aktören på den nordiska marknaden när det gäller systemlösningar inom videokommunikation. - Nu blir Daltek Communications en totalleverantör när det gäller videokommunikation. Under slutet av tredje kvartalet kommer vi också att erbjuda en rad nya tjänster, säger Carl-Henrik Hallström, VD Daltek AB Köpeskillingen är konfidentiell. Förvärvet kommer att medföra positiva resultatpåverkan redan under innevarande verksamhetsår. Multimöten kommer inledningsvis att marknadsföras även i övriga Norden via Dalteks utländska dotterbolag. För ytterligare information kontakta: Carl-Henrik Hallström, VD Daltek AB, tel. 0243-735 00, 0705-49 10 46 (www.daltek.se) ------------------------------------------------ Daltek Communications AB, som ingår i Daltek AB (publ), är ett ledande företag i Skandinavien inom videokommunikation med huvudkontor i Stockholm och dotterbolag i Norge och Danmark. Bland kunderna återfinns bland andra Ericsson, Trelleborg AB, Telia, AB SKF, VOLVO, Atlas Copco, Celsius, Celsius Group och TeleLogic. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/06/13/20000613BIT00110/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/06/13/20000613BIT00110/bit0002.pdf