• DALTEK/

Ericssons e-service ger automatiserad avläsning av elförbrukning och fjärrvärme hos Borlänge Energi Borlänge Energi kommer i maj automatisk kunna göra avläsning av elförbrukning och fjärrvärme. Lars-Erik Dahl, ansvarig hos Borlänge Energi, säger: "Genom automatiseringen slipper vi åka ut och göra manuella avläsningar då hyresgäster flyttar. Detta gör att vi sparar tid och pengar och kan genom detta ytterligare höja servicegraden till våra kunder" Tjänsten, som är baserat på Ericssons system för e-services, har utvecklats av Daltek Systems AB. Rolf Johansson, marknadsansvarig för e-services på Ericsson säger: "Detta är en av de första kommersiella tjänsterna som använder Ericssons e-produkter och detta är bara början på den intressanta marknaden för bredband och tjänster till hemmet". Daltek Systems är ett helägt dotterbolag till det börsnoterade IT-bolaget Daltek AB. För ytterligare information kontakta: Tomas Yvell, Verkställande direktör Daltek Systems AB Telefon: 0243-73538, 070 -5140960 Fax: 0243-80832 E-post: tomas.yvell@daltek.se Hemsida: www.daltek.se ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/04/19/20000419BIT01260/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/04/19/20000419BIT01260/bit0002.pdf