Ny styrelse i Daltek AB

Ny styrelse i Daltek AB Med anledning av den nya ägarstrukturen i Daltek AB skall extra bolagsstämma hållas den 28 februari. På den extra bolagstämman kommer nedanstående styrelse att föreslås. Samtliga har accepterat uppdraget. Den nya styrelsen representerar bred erfarenhet och kunskap inom såväl IT, Internet, varumärkesuppbyggnad och marknad. Samtliga har också bred erfarenhet av att aktivt förändra, utveckla och skapa nya och konkurrenskraftigare verksamheter. Karl-Erik Rasmusson Styrelseledamot i Guide AB, Systeam AB, styrelseordförande i Office Väst AB, Wipcore AB m fl. Thommy Nilsson Koncernchef KappAhl, styrelseordförande Friluftsbolaget AB, Blic AB, Styra Kommunikation AB m fl. Kurt Mosvold VD och huvudägare i Mosvold & Co. AS, Styrelseordförande i Mosvold IT-Invest AS samt ytterligare ett antal styrelseuppdrag i Norge. Lars Josefsson Investment Manager i SCH Active Investment AB, styrelseledamot i Mentice AB, eHem AB. F.d koncernchef Horisonten AB (numera del av Cell/Mandator). Allan Karlsson Director Corporate IT Stora Enzo-koncernen, styrelseledamot Daltek AB och Daltek Systems AB. För ytterligare information: Lars Josefsson, SCH Active Investment AB, tel. 031-10 23 90, 0709-77 00 41 ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/02/11/20000211BIT00180/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/02/11/20000211BIT00180/bit0002.pdf