DanAds rekryterar adtechveteranen Maarten Vrijens som ny Head of Sales i Europa Facebook LinkedIn Twitter

Maarten Vrijens

DanAds utser Maarten Vrijens till Head of Sales i Europa. Rekryteringen sker som en del av DanAds snabba globala expansion och som ytterligare ett steg i att säkra företagets närvaro i Europa. DanAds är idag marknadsledande inom det nya, snabbväxande segmentet av self-service inom annonsering för alla typer av företag.

DanAds är ledande inom self-service adtech som kopplar samman annonssäljare (publicister) direkt med annonsörer oberoende av storlek. Nu rekryterar bolaget Maarten Vrijens som Head of Sales på den europeiska marknaden.

Maarten har över 20 års erfarenhet från ledande roller inom digital annonsering och media. Han har tidigare arbetat som COO och vd på Adsolutions, och har dessförinnan axlat en rad olika säljroller inom WebAds Europe.

Maarten kommer att arbeta med Nederländerna som sin bas och tar med sig ett gediget adtechnätverk in i den nya rollen. Han kommer att ansvara för utvecklingen av den europeiska self-servicemarknaden inom annonsering som DanAds ledande plattform banar väg för. Plattformen har beskrivits som ett “Shopify för publicister” där annonsörer oberoende av sin storlek kan köpa annonsutrymme direkt från publicister som Tripadvisor, Bloomberg Media, och Hearst Magazines (Cosmopolitan, GQ, Elle, Oprah).

- Jag är stolt över att bli en del av DanAds i Europa och få arbeta med ett så erfaret, ambitiöst och energiskt team och samtidigt få ta del av den starka tillväxtresa som bolaget befinner sig på just nu. DanAds har med sitt self-service-erbjudande tagit fram en helt unik, framtidssäkrad och skalbar lösning som kan anpassas till alla typer av publicister, vilket verkligen skapar nya möjligheter för företag att ha kontroll över sitt annonseringsekosystem och sin tillväxt, säger Maarten Vrijens, Head of Sales Europe på DanAds.

- Vi är mycket glada över att Maarten ansluter till vårt team, med sin unika erfarenhet inom adtech och sitt breda nätverk i branschen. Med Maarten ombord kan vi behålla ett stadigt grepp om vår tillväxt och samtidigt snabba på vår resa som marknadsledare i Europa, Istvan Beres, vd och medgrundare på DanAds.

DanAds utsåg nyligen Emilija Frew till VP Growth samt dessförinnan Kristina Schauman och Sophia Spala som nya styrelsemedlemmar, tillsammans med den tidigare svenske finansministern Anders Borg som samtidigt tillträdde som styrelseordförande. I januari reste DanAds 45 miljoner kronor i nytt kapital för att accelerera sin europeiska tillväxt, och värderades till 375 miljoner kronor post money.

Om DanAds

DanAds är ledande inom self-service adtech, och kopplar samman annonssäljare (publicister) direkt med annonsörer genom en helautomatiserad annonsplattform. Företaget tillhandahåller ett slutet ekosystem som ger publicisterna möjlighet att ha full operativ kontroll över sina annonsintäkter och användardata. Med hjälp av DanAds kan alla annonsköpare få tillgång till premium-annonsutrymme oberoende av varumärke och budget, helt utan dyra mellanhänder.

DanAds grundades 2013 av Istvan Beres och Peo Persson. Med huvudkontor i Stockholm samt kontor i New York och London arbetar DanAds med kunder över hela världen, däribland några av världens ledande publicister såsom Hearst Magazines och Bloomberg Media samt några av de största plattformarna för användargenererat innehåll (UGC) och globalt kända varumärken som Tripadvisor, Roku, Philips och SoundCloud. Läs mer på www.DanAds.com.

Taggar: