Det marknadsledande adtech-bolaget DanAds stärker styrelsen och anlitar rådgivare inför kommande expansion.

PRESSNOTIS 2021-04-29

DanAds valberedning föreslår inför kommande bolagsstämma nyval av Kristina Schauman, Anders Borg och Sophia Spala till styrelsen.

DanAds meddelar även att Nordea och Setterwalls anlitats som rådgivare för kommande Private Placement och transaktioner.

Mikael Wintzell, DanAds styrelseordförande

Lisen Zethraeus, DanAds CMO

Istvan Beres, DanAds VD

Kontaktuppgifter Lisen ZethraeusCMO, DanAds +46 702-131188

Om DanAds:

DanAds är ett svenskt adtechbolag som tillhandahåller infrastruktur genom ett helautomatiserat annonserings-självbetjäningssystem till publicister och medieföretag. DanAds underlättar mediebolags köpprocesser mot annonsörer och optimerar deras interna säljprocesser. Bolaget arbetar inom flera vertikaler och bland kunderna finns bland annat mediabolagen Mail Metro Media och Reach PLC, Hearst Magazines, Roku, Philips, Tripadvisor, SoundCloud, Expedia, och Bloomberg Media Group.

DanAds was founded in 2013 with a belief that transparency between advertisers and publishers is necessary to increase engagement, revenue, and future scalability. DanAds (www.DanAds.com) is the leading global provider of scalable self-service infrastructure for publishers and brands that have a need for a more sophisticated self-service solution. DanAds’s industry-leading technology allows publishers and brands to increase their ad sales in a profitable manner, without losing control of their data. Customers include global players such as Bloomberg,Tripadvisor, SoundCloud, Expedia and Hearst.

Taggar: