Lisen Zethraeus ny Chief Marketing Officer på DanAds

Report this content

MediaTech-bolaget DanAds ökar takten ytterligare och anställer Lisen Zethraeus som Chief Marketing Officer. Hennes uppgift blir att öka försäljningen och verkligen sätta DanAds på kartan i Sverige och i USA.

MediaTech-bolaget DanAds, som haft en strålande utveckling sedan starten 2013, rekryterar nu Lisen Zethraeus som Chief Marketing Officer. Hon kommer närmast från amerikanska bolaget Mars Inc.; en av världens största tillverkare av konfektyr och djurmat, där hon bland annat haft roller som Marketing Director för Wrigley tuggummi samt försäljningsrollen Business Manager inom Norden.

Rekryteringen är ett led i DanAds fortsatta expansion och målet är att bli världsledande inom Self-Service Advertising.

• Vi satsar stort internationellt och vill stärka vårt varumärke både i USA och övriga världen. Lisen är perfekt för det uppdraget kompletterar oss med sin kompetens och bakgrund från stora amerikanska bolag, säger Istvan Beres, VD och co-founder på DanAds.

Rekryteringen är en av många hos DanAds, som ser en fantastisk tillväxt just nu. Företagets plattform möjliggör för medier att automatisera sin annonsförsäljning och sina interna annonsprocesser, samtatt på ett lönsamt sätt nå ut till nya kundgrupper utan att förlora kontrollen över sin data.

• Det känns oerhört spännande att börja på ett bolag som befinner sig i en sådan kraftig tillväxtfas och som ligger så rätt i tiden. Jag tror starkt på DanAds och har även personligen investerat i bolaget, så jag är glad att komma in i en roll där jag får vara med att påverka vår resa framåt. Jag kommer att arbeta med att ytterligare stärka bolagets varumärke och jobba tätt ihop med sälj för att vi ska bli världsledande inom Self-Service Advertising, säger Lisen Zethraeus.

DanAds, som redan har globala kunder som TripAdvisor, Bloomberg, Hearst, SoundCloud och eBay, är i färd med att avsluta en ansenlig kapitalrunda och satsar nu helhjärtat på att cementera sin ledande position inom Self-Service Advertising på den amerikanska marknaden.

DanAds är ett MediaTech-bolag som besitter en världsledande position för sin skalbara och transparenta Self-Service-lösning för medier, som önskar automatisera både sin annonsförsäljning och sina interna annonsprocesser. Med hjälp av DanAds white-label plattform kan medier och större varumärken öka sina annonsintäkter och sin lönsamhet med bibehållen kontroll över sin data.

Bolaget har för närvarande kontor i Stockholm (huvudkontor), New York och London.

För mer information, kontakta:

Istvan Beres: istvan.beres@danads.com; tel +46 708-24 75 40

Lisen Zethraeus: lisen.zethraeus@danads.com tel +46 702 13 11 88