Dannemora Mineral AB: Pressmeddelande den 13 mars 2008

Miljöprövningen av järnmalmsprojektet i Dannemora blir den 13-16 maj.

Miljödomstolen vid Nacka Tingsrätt har nu satt ett datum för huvudförhandlingen avseende Dannemora Magnetits ansökan om Miljötillstånd för gruvdrift och malmförädling vid Dannemoragruvan i Östhammars kommun i östra Uppland. Domstolen har satt den preliminära tiden för huvudförhandlingen till den 13-16 maj. Huvudförhandlingen kommer att hållas i Österbybruk.

Ytterligare information om järnmalmsprojektet i Dannemora finns på Dannemora Minerals hemsida: www.dannemoramineral.se

Dannemora Mineral AB har två personer (Lars-Göran Ohlsson och Lennart Falk) som av SveMin (Föreningen för gruvor, mineral- och metallproducenter i Sverige) är registrerade som "Kvalificerade Personer" (QP:s). Lennart Falk är en av huvudägarna i Bolaget.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Lars-Göran Ohlsson (VD Dannemora Mineral AB), tel: 0295 24 44 00 eller 070 550 19 48.

Dannemora Mineral AB är ett gruv- och prospekteringsbolag, vars huvudsakliga målsättning är att återuppta driften i Dannemora järngruva. Vidare har Bolaget för avsikt att genomföra prospektering efter bas- och ädelmetaller i ett flertal områden i Uppland där sannolikheten för att finna nya brytvärda förekomster bedöms som god.

Dannemora Mineral utgörs, förutom av moderbolaget Dannemora Mineral AB, av de helägda dotterbolagen
Dannemora Magnetit AB, inom vilket verksamheten vid Dannemoragruvan bedrivs, och Dannemora Prospektering AB vars verksamhet omfattar den regionala och lokala prospekteringen.

Bolagets viktigaste tillgång är järnförekomsterna i Dannemoragruvan och verksamheten kommer inledningsvis i huvudsak riktas mot den planerade brytningen av dessa.

Bolagets Certified Advisor på First North är E. Öhman J:or Fondkommission AB.