Förändringar i Dannemoras organisation med fokus på starten av järnmalmsgruvan

Med verkan från och med den första januari 2012 kommer koncernledningen i Dannemora att bestå av Staffan Bennerdt, CEO och koncernchef, Niklas Kihl, CFO, Kjell Klippmark, VD Dannemora Magnetit AB, Jan Vestlund, Marknads- och försäljningschef samt Yvonne Gille, Informations- och Personalchef.

Peter Svensson, som varit Prospekteringschef i Dannemora Mineral AB och ingått i koncernens ledningsgrupp, har på egen begäran sagt upp sig per den sista december 2011 för att tillträda en tjänst som Senior Geologist för Macarthur Minerals Ltd.

Den plats i koncernledningen som Peter Svensson innehaft i egenskap av Prospekteringschef bemannas inte tills vidare, eftersom Dannemorakoncernen i nuvarande skede och fram till produktionsstart fokuserar alla resurser på återstarten av Dannemora järnmalmsgruva. Ansvarig för den gruvnära prospekteringen i Dannemora är som tidigare meddelats Mats Larsson.

Pär Göting tillträder en nyinrättad tjänst som vice VD i Dannemora Magnetit AB. Pär är bergskoleingenjör och kommer närmast från Skanska där han under många år var VD för Skanska Raise Boring och senast varit projektledare för deras underjordsavdelning. Han kommer att ingå i ledningsgruppen för Dannemora Magnetit AB.

Läs hela via länken nedan