Kommuniké från extra bolagsstämma i Dannemora Mineral

KOMMUNIKÉ FRÅN EXTRA BOLAGSSTÄMMA I DANNEMORA MINERAL

Dannemora Mineral beslutade vid en extra bolagsstämma onsdagen den 17 mars att bemyndiga styrelsen att besluta om nyemission av aktier. Motivet för en emission är att kunna tidigarelägga vissa tidskritiska investeringar i framförallt transportramp och gruvprospektering.

Motivet för att kunna frångå aktieägarnas företrädesrätt (riktad emission) är att ge styrelsen flexibilitet att på bästa sätt utnyttja det stora intresset hos nya investerargrupper att placera kapital i järnmalmsrelaterade bolag som Dannemora Mineral. Bolaget har inlett diskussioner med företrädare för Oslo Börs angående en notering av bolagets B-aktie i Oslo.

Styrelsens bemyndigande
Den extra bolagsstämman beslutade att bemyndiga styrelsen att, vid ett eller flera tillfällen före nästa årsstämma och med eller utan företrädesrätt, besluta om nyemisson av högst 4 miljoner B-aktier. Syftet med bemyndigandet är att kunna resa kapital för bolagets fortsatta utveckling av Dannemora järnmalmsgruva.

Kommunikén kan laddas ned från nedanstående länk: