Planerad riktad nyemission i Dannemora Mineral

PLANERAD RIKTAD NYEMISSION I DANNEMORA MINERAL

Dannemora Mineral AB har anlitat First Securities AS för rådgivning om och genomförande av en eventuell riktad nyemission om 120 till 165 miljoner SEK före emissionskostnader, riktad mot norska investerare och internationella institutionella investerare.

Den planerade riktade nyemissionen kommer att bestå av nya B-aktier var och en till ett nominellt värde av 0,16 SEK. Teckningskursen i nyemissionen kommer att fastställas genom en snabbare bookbuilding-process vid eller nära slutkursen för Dannemora-aktien på First North i Stockholm. Minimiteckningen är 50.000 EUR.

Syftet med den riktade nyemissionen är att tidigarelägga vissa tidskritiska investeringar i transportramp och gruvprospektering och därigenom understödja företagets fortsatta utveckling.

Bookbuilding-perioden kommer att påbörjas idag (den 25 mars 2010) kl 17.30 CET och avslutas den 26 mars 2010 kl 08.30 CET. Företaget kan dock när som helst besluta att avsluta eller förlänga bookbuilding-perioden, men i ingen händelse tidigare än den 25 mars 2010 kl 18.30 CET.

Tecknarna i den riktade nyemissionen kommer att erhålla nyemitterade B-aktier i företaget som är registrerade i det norska aktieregistret VPS. Företaget kommer att ansöka om notering av de nya aktierna på Oslo Axess efter nyemissionen, och Förvaltaren kommer att ansöka om att registrera de nya aktierna på OTC-marknaden i Norge tills notering på Oslo Axess har gjorts.

Den riktade nyemissionen är föremål för godkännande av styrelsen i Dannemora. De nya aktierna kommer att emitteras i enlighet med det bemyndigande styrelsen erhöll vid den extra bolagsstämman den 17 mars 2010.

Pressmeddelandet i sin helhet kan laddas ned från nedanstående länk: