Publik nyemission i Norge tillför Dannemora Mineral nya ägare

PUBLIK NYEMISSION I NORGE TILLFÖR DANNEMORA MINERAL NYA ÄGARE

HANDEL PÅ OSLOBÖRSEN PLANERAS SKE FRÅN DEN 17 JUNI

Dannemora Mineral har under perioden 1 juni till och med 9 juni genomfört en nyemission riktad till den norska allmänheten. Emissionen tillför 5 868 364 kronor före emissionskostnader.

I och med emissionen uppfyller Dannemora Mineral Oslo Börs krav om ägarspridning och bolagets aktie av serie B kommer att noteras på Oslo Axess. Första dag för handel är planerad till den 17 juni 2010.

Totalt emitteras 100 400 aktier av serie B till en teckningskurs av 63,06 kronor per aktie. Teckningskursen är baserad på den genomsnittliga volymvägda stängningskursen för bolagets B-aktie under de två senaste handelsdagarna på Stockholmsbörsen. En rabatt motsvarande 10 procent av teckningskursen har lämnats för de 1 000 första aktier som har tilldelats varje tecknare.

Efter slutförd emission uppgår antal aktier i Dannemora Mineral till 11 860 400 varav de nyemitterade aktierna utgör 0,8 procent av kapitalet och 0,4 procent av rösterna. Bolagets aktiekapital kommer att öka från 1 881 600 kronor till 1 897 664 kronor.

Dannemora Mineral kommer att kvarstå som noterat bolag på First North men kommer att avregistreras på den norska OTC-marknaden snarast efter att handel på Oslo Axess har inletts.

First Securities AS har varit Dannemora Minerals finansiella rådgivare vid nyemissionen och för noteringen på Oslo Axess.

Pressmeddelandet i sin helhet kan laddas ned från nedanstående länk: