Danio Yoghurt & Müsli lanseras i Sverige

Report this content

Danone lanserar en ny Danio produkt, Danio Yoghurt & Müsli. Danio Yoghurt & Müsli ett matigt och mättande mellanmål för den som inte sitter still. Den kommer komplett i en portionsförpackning med sked och är framförallt avsedd för unga konsumenter.

- ”Svenska näringsrekommendationer utgår från tre huvudmål och ett eller ett par mellanmål, säger Frida Keane näringsexpert hos Danone Sverige. Medan alltfler vet betydelsen av att äta rätt vid huvudmålen, får mellanmålen sällan samma uppmärksamhet. Därför har vi tagit fram Danio Yoghurt & Müsli för ungdomar och unga vuxna, som behöver något snabbt och klokt mål mellan målen”.

Danio Yoghurt & Müsli består av 170 gram yoghurt och en müsli på bland annat havre och veteflingor. Fibrerna i müslin gör att man får tugga och det bidrar till en bra mättnadskänsla.

Danio Yoghurt&Müsli kommer i fyra smaker - naturell, blåbär, jordgubb och vanilj och finns i butiker från och med vecka 36.

Vill du veta mer om vårt företag eller vill du pröva Danio Yoghurt&Müsli vänligen kontakta Frida Keane ansvarig för kommunikation för Danone i Norden +46 8 705 86 89.

Om Danone

Danone är en av världens ledande mejerikoncern. Företaget är en del av koncernen The Danone Group som grundades på 1970-talet och som idag är världens främsta mejerikoncern. Danone är verksamma i mer än 120 länder och finns i Skandinavien sedan 1999. The Danone Group arbetar också med dricksvatten, barnmat och medicinska näringsprodukter. Inom koncernen finns totalt 80 000 anställda. Mejeriprodukterna står för 57 procent av koncernens totala intäkter.

Taggar: