Flytta bolånet till Danske Bank och få 6,50 % i ränta på lönekontot

Report this content

För att attrahera nya kunder erbjuder Danske Bank produkten Duoflex som ger 6,50 procent i ränta på lönekontot för kunder som samtidigt flyttar sitt bolån till banken. Räntan betalas ut varje månad och det finns varken begränsningar i antalet uttag eller bindningstid på pengarna.

Varje kund kan med erbjudandet öppna två konton. Det innebär att det passar alla de som både vill ha ränta på sitt lönekonto och även en hög ränta på ett sparkonto där pengarna är lättillgängliga.

- Vi vill fortsätta utmana de övriga storbankerna i Sverige med nya attraktiva erbjudanden. Det är rimligt att kunderna får en bra ränta på såväl lönekontot som sparkontot om man flyttar bolånet till vår bank. Högre ränta på sparande är något som alla banker borde ha, säger Leif Norburg, vd för Danske Bank i Sverige.

För att skaffa lönekonto med 6,50 procents ränta krävs att kunden har ett bolån på minst en miljon kronor hos Danske Bank samt att 100 000 kr av bolånet är till rörliga ränta.

Lönekonton som ger full ränta är mycket ovanligt i Sverige. De flesta banker erbjuder ingen eller mycket låg ränta på så kallade transaktionskonton.

Taggar: