André Vatsgar ny verkställande direktör för Danske Capital Sverige

Styrelsen för Danske Capital Sverige AB har utsett André Vatsgar till ny verkställande direktör. André Vatsgar kommer närmast från ledande befattningar inom Danske koncernen såsom Executive Vice President Private Banking & Asset Management vid dotterbolaget Fokus Bank i Norge och (prior to this)innan dess verkställande direktör för det norska Fondbolaget Danske Capital.

Utnämningen av André Vatsgard till verkställande direktör för Danske Capital Sverige är ett led i Danske koncernens strategi för ökad närvaro på den svenska marknaden. André Vatsgard tillträder sin nya befattning den 8 augusti.

– Valet av André Vatsgard var naturligt. Han känner koncernen, verksamheten, medarbetarna och företagskulturen väl och har under åren uppnått synnerligen goda resultat i våra norska bolag. Hans breda erfarenhet och bevisade kompetens gör att han blir en synnerligen välkommen förstärkning till vårt svenska team när vi nu ytterligare ökar våra ansträngningar och närvaro på den svenska marknaden, säger Lars Eigen Møller, styrelseordförande för Danske Capital Sverige AB.

För ytterligare information:

Lars Eigen Møller, styrelseordförande Danske Capital AB, tel. 0752-48 19 54+45 45 13 95 80 alt. mobil. 073-312 18 79+45 25 35 17 23 eller e-post:
lars.eigen.moller@danskecapital.com

För högupplösta bilder samt koordination: Anna Annermalm, tel 070-724 22 49 och email anna.annermalm@danskecapital.com

Besök även: www.danskecapital.com

Danske Capital en del av Danske Bank. Danske Capital förvaltar mer än 700 miljarder SEK för kunders räkning, företrädesvis genom fonder och institutionella uppdrag. Danske Capital är en av Nordens ledande kapitalförvaltare med verksamhet i Danmark, Sverige, Norge och Finland.