Anna Sundblad ny presschef på Danske Bank

Danske Bank Sverige har rekryterat Anna Sundblad som ny presschef. Hon kommer närmast från Swedbank där hon under många år arbetat som presschef. Anna tillträder sin nya tjänst i början av november.

”Det är med glädje vi hälsar Anna välkommen. Hon har det vi sökt, lång och gedigen erfarenhet av pressarbete som pressansvarig och stor kunskap om bank och finans. Med vår målsättning att vara en uppstickarbank med tydliga tillväxtmål är hon en välkommen kompetens”, säger Ann Krumlinde, VD Danske Bank Sverige.

"Efter många år på Swedbank fick jag ett erbjudande som det var svårt att tacka nej till. Danske Bank har tydliga ambitioner att växa i Sverige och att utveckla medierelationerna. Jag ser fram emot att vara en del i den processen tillsammans med mina nya kollegor”, säger Anna Sundblad.

För frågor kontakta:

T f presschef Erik Evrén, +46-709-71 12 81,
erik.evren@danskebank.se​

Anna Sundblad, +46- 70-321 39 95
anna.sblad@gmail.com

Danske Bank Sverige är en fullservicebank med ett brett utbud av produkter och tjänster inom sparande och placeringar, pension och försäkring, finansiering och betalningar samt riskhantering. Banken ingår i Danske Bank Group, ett börsnoterat aktiebolag på Köpenhamnsbörsen och en av Nordens största finanskoncerner med över 400 kontor i 15 länder. Danske Bank i Sverige har ett 40-tal bankkontor och åtta regionala Finanscenter och etablerades i Sverige 1997 i samband med förvärvet av Östgöta Enskilda Bank. För mer information besök twitter.com/danskebankse, facebook.com/danskebanksverige.

Taggar: