Danske Bank lanserar ett nytt och helt transparent förmånsprogram för privatkunder

Idag lanseras Danske Förmånsprogram,  ett helt transparent och unikt program där kunden enkelt själv väljer förmånsnivå – ju mer man samlar,  desto fler förmåner får man

Baserat på kundens affärsvolym med Danske Bank kan kunden ta del av en av fyra förmånsnivåer. Kunden väljer själv enkelt vilka produkter, tjänster och vilken servicenivå man vill ha. Ju mer av sin privatekonomi kunden samlar hos banken, desto fler förmåner får man. Enkelt och transparent.

”Med Danske Förmånsprogram får våra kunder ett tydligt och helt transparent erbjudande, vilket vi är ensamma om på marknaden. Kunder som väljer att ha hela sin ekonomi med oss erbjuds flest förmånliga lösningar och tjänster. Men även en kund med en mindre komplex ekonomi får förmåner”, säger Stojko Gjurovski, chef för Personal Banking på Danske Bank.

Danske Bank lanserar nu även en helt ny servicemodell
” Vi vill ge god service till alla våra kunder och på rätt nivå. Våra kundundersökningar visar att kunderna vill ha hög tillgänglighet till personlig rådgivning. Därför lanserar vi samtidigt med förmånsprogrammet en helt ny servicemodell, där vi bland annat ger våra bästa kunder en egen personlig rådgivare och tillgänglighet till Danske Banks hela rådgivarteam. Vi vill ge den bästa rådgivningen i Sverige”, säger Stojko Gjurovski.

”Vi tar kundernas behov på allvar och levererar därför lösningar som matchar deras förväntningar i form av bästa service, bästa kvalitet i rådgivning, snabbhet och valfrihet. attraktiva och värdefulla tjänster samt marknadens bästa experter. Vi strävar alltid efter att göra det mer förmånligt för att vara kund hos oss. Alla kunder är olika och vill ha olika alternativ, därför ger Danske Förmånsprogram och den nya servicemodellen valfrihet för samtliga våra kunder”, säger Stojko Gjurovski.

Stojko Gjurovski
Chef Personal Banking
070-681 00 75​
stojko.gjurovski@danskebank.se

Jan Åslund
jan.aslund@danskebank.se

Danske Bank Sverige är en fullservicebank med ett brett utbud av produkter och tjänster inom sparande och placeringar, pension och försäkring, finansiering och betalningar samt riskhantering. Banken ingår i Danske Bank Group, ett börsnoterat aktiebolag på Köpenhamnsbörsen och en av Nordens största finanskoncerner med över 400 kontor i 15 länder. Danske Bank i Sverige har ett 40-tal bankkontor och åtta regionala Finanscenter och etablerades i Sverige 1997 i samband med förvärvet av Östgöta Enskilda Bank. För mer information besök twitter.com/danskebankse, facebook.com/danskebanksverige.