Danske Bank sänker sina bolåneräntor

Från och med idag, den 1 oktober 2020, sänker Danske Bank listräntan på bolån med bindningstiderna 2,3, 5 och 10 år.

På löptiden 2 år sänks listräntan med 11 punkter till 1,47 procent och på löptiden 3 år sänks listräntan med 21 punkter till 1,47 procent.  Den 5-åriga bolåneräntan sänks med 8 punkter till 1,68 procent och bolåneräntan med en löptid på 10 år sänks med 47 punkter till 1,98 procent.

- Vi har en kraftigare tillväxtagenda än våra konkurrenter i Sverige, inte minst på bolånemarknaden, där vi vill flytta fram våra positioner ytterligare. Vi noterar att allt fler av våra kunder väljer att binda sina bolåneräntor och i takt med att marknadsräntorna sjunkit så har vi nu utrymme att sänka de bundna bolåneräntorna, säger Anneli Adler, chef för Privatmarknad, Danske Bank Sverige.

Anna Sundblad, presschef, Danske Bank Sverige

Danske Bank Sverige är en fullservicebank med ett brett utbud av produkter och tjänster inom sparande och placeringar, pension och försäkring, finansiering och betalningar samt riskhantering. Banken ingår i Danske Bank Group, ett börsnoterat aktiebolag på Köpenhamnsbörsen och en av Nordens största finanskoncerner med 225 kontor i 13 länder. Danske Bank i Sverige har ett 25-tal bankkontor och fyra regionala Finanscenter och etablerades i Sverige 1997 i samband med förvärvet av Östgöta Enskilda Bank. För mer information besök danskebank.se, twitter.com/danskebankse, facebook.com/danskebanksverige