Förvara dina saker hos en granne? Nu är det möjligt med Budkeep som är antagen till +Impact accelerator

I tuff konkurrens har nu 11 bolag antagits till årets upplaga av +Impact accelerator, ett program som för tredje gången genomförs av Danske Bank. I år har programmet specialdesignats av WeWork Labs och RISE (Research Institutes of Sweden). Av de 11 bolag som antagits är 4 svenska - nu börjar de sin tillväxtresa i acceleratorn.

Atomler: Bolaget sammanför organisationer har återvinningsbart plastmaterial med organisationer som har ett behov av material.

ihopa.com: Bolaget ihopa gör det enkelt att bilda en produktcirkel där kunden äger en sak tillsammans med andra, som exempelvis bilar, båtar med mera.

Hack your closet: En månadsprenumeration där stylister handplockar begagnade objekt för kunden. Hack your closet inspekterar, tvättar och lagrar kläder i en delad garderob.

Budkeep: Framtidens förvaringslösning. Budkeep möjliggör en enkel och smidig ny intäktskälla för redan befintliga utrymmen och är en tjänst som grundar sig på delningsekonomi, en plattform som hjälper personer att dela resurser med varandra.

De övriga nordiska bolagen är: BlueBenu (DK), Fauna Smart Technologies(DK), BeResourceful (DK), Lokalist.dk (DK), Switchr.global (NO), CoreOrient (FI), Sammevei (NO).

- Det är verkligen roligt att det är ett så stort intresse från startupbolag att delta i acceleratorprogrammet.  Jag ser fram emot att följa bolagen på deras resa, säger Agnes Theorell, Growth Lead Danske bank Sverige.

Danske Bank vill stötta svenska startups ambitioner att kombinera hållbarhet med lönsamhet. För att stödja sociala entreprenörer har banken skapat en accelerator i partnerskap med aktörer som tar med sig unik expertis från olika sektorer och branscher.

Den 21 oktober startar programmet.

Anna Sundblad, Presschef, Danske Bank Sverige

Taggar: