Jobben på Stockholms hetaste startups förmedlas via Danske Bank

Sedan starten av Danske Banks startup-portal The Hub har 144 000 personer laddat upp jobbansökningar till attraktiva tjänster hos nordens hetaste startups. Företagen hittar sällan spetskompetens via de klassiska jobbportalerna – men på The Hub fungerar matchningen.

Urbanisering och högkonjunktur på arbetsmarknaden är ett faktum, vilket innebär utmaningar för många företag, särskilt för startupföretag som inte kan konkurrera med löner. The Hub har på drygt ett år blivit en plattform där företag kostnadsfritt kan hitta rätt kompetens som exempelvis utvecklare och UX designers. Något som krävs för att kunna accelerera sin tillväxt. Men det har också hjälp de som vill satsa sin framtid i några av Sveriges hetaste startupföretag att få en naturlig ingång.

– Vi lever i en värld som förändras snabbt. Startups behöver kapital, kontaktnät och kompetens för att växa och bli globala framgångsrika företag. Det var vår ledstjärna när vi byggde The Hub. Varje förmedlat jobb ser vi som ett kvitto på att vi lyckats, säger Berit Behring, vd på Danske Bank Sverige.

Danske Banks syfte med The Hub är att skapa en plattform för startups. Internationella startups använder TheHub när de går in på den nordiska marknaden. Det visar både den attraktionskraft och status som den nordiska startupscenen har.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Berit Behring, vd, Danske Bank Sverige
070-522 04 06, berit.behring@danskebank.se