Ludvig Brisby Jeppsson utsedd till Årets Nytänkare 2017

Danske Bank har utsett Ludvig Brisby Jeppsson till Årets Nytänkare 2017.  Ludvig  Brisby Jeppsson  studerar Industriell Ekonomi på Lunds Tekniska Högskola och får priset för sin digitala tjänst, EATIMIZE, som hjälper sina användare att planera sin kost utifrån egna krav på näringsinnehåll. Visionen är att alla ska kunna äta optimalt får att nå sina mål. Priset delades ut igår på Universums gala på Berns i Stockholm.

Juryns motivering lyder:
”Årets Nytänkare ser till de extrema för att identifiera framtidens behov redan nu. Mycket driv i kombination med ett stort tekniskt kunnande och ett tydligt affärstänk gör oss övertygade om att han kommer att gå långt. Vi är därför stolta över att utse Ludvig Brisby Jeppsson till Årets Nytänkare 2017.”

Danske Bank vill uppmuntra nya lösningar och idéer och utser därför varje år Årets Nytänkare – en person som brinner för innovation och som ser nya möjligheter där andra har kört fast. Ludvig Brisby Jeppsson som får utmärkelsen Årets Nytänkare 2017, vill revolutionera kostrådsbranschen genom att utnyttja optimeringsalgoritmer för att användarna ska få automatiserade och individanpassade kostråd. Med EATIMZE görs informationen mer tillgänglig och kan presenteras på ett användarvänligt sätt utifrån den unika användarens förutsättningar.

- Jag är väldigt glad över att ha fått utmärkelsen Årets Nytänkare. Priset ger mig ytterligare en skjuts att fortsätta utveckla EATIMZE och inspirerar till andra projekt. Jag drivs av utveckling och letar hela tiden efter nya sätt att lösa problem smartare - allting kan alltid blir bättre, säger Ludvig Brisby Jeppsson.

Ludvig Brisby Jeppsson, telefon: 0705-147105

Karin Johansson, Employer Branding-ansvarig, Danske Bank Sverige