Mikael Nordberg lämnar Danske Capital

Efter tolv år inom Danske Capital, varav de senaste åtta åren som VD, lämnar Mikael Nordberg Danske Capital AB under våren. Danske Capital går nu igång med en process för att rekrytera en efterträdare.

- Jag har haft 12 spännande och väldigt utvecklande år inom Danske Capital. Verksamheten står nu inför en kraftfull satsning på den svenska marknaden, både vad avser institutionella kunder och fonddistribution. Jag tycker det är dags för mig att kliva åt sidan och lämna plats för nya krafter att leda denna expansion”, säger Mikael Nordberg.

- Mikael har varit en stor tillgång för Danske Capital och starkt bidragit till deras framgångar inom kapitalförvaltningsområdet. Jag vill verkligen tacka Mikael för ett utmärkt samarbete och önska honom lycka till, säger Lars Sjögren, vice vd i Danske Bank och styrelseledamot i Danske Capital AB.

Mikael Nordberg kvarstår som VD tillsvidare, dock senast till Danske Capital AB:s bolagsstämma.

Mikael Nordberg
Danske Capital AB
Epost: mikael.nordberg@danskecapital.se

Carlos Cancino
Pressansvarig Danske Bank
Epost: carlos.cancino@danskebank.se

Danske Capital är en del av Danske Bank-koncernen. Med över 600 miljarder i förvaltat kapital tillhör Danske Capital en av Nordens största kapitalförvaltare. Våra kunder är både privatkunder och institutioner över hela världen.