Dachser utökar med Nordisk Key Account Manager

Report this content

Stockholm, den 27 februari. Nu förstärker Dachser, ett av Europas ledande familjeägda logistikföretag, sin nordiska avdelning för försäljning och kundvård. Man utökar med en nordisk Key Account Manager med uppgift att bistå företagets nya kunder i Norden.

Dachser rekryterar Tonny Strandberg, 34, med över 15 års erfarenhet inom logistikbranschen, till den nya positionen som nordisk Key Account Manager. Tonny blir ansvarig för utvecklingen av Dachsers nya nordiska KAM-funktion inom affärsområdet Dachser European Logistics – en av de snabbast växande transportnätverken på kontinenten.

Dachsers logistiska nätverk förbinder inte bara storstäder utan sträcker sig även på djupet i regioner där producenter och marknader finns. För Dachsers kunder innebär detta en ökad säkerhet och större tillförlitlighet på alla europeiska rutter. Tonny Strandbergs främsta uppgift blir att förvalta och utveckla Dachsers kundrelationer i Danmark, Norge och Sverige.

Anja Nederlund
Nordic PR & Marketing Coordinator
anja.nederlund@dachser.com

DACHSER, grundat 1930, är en av Europas ledande logistikleverantörer. 2011 genererade företaget en omsättning på 4,3 miljarder € och hanterade över 49 miljoner försändelser. DACHSER finns representerat i 37 länder med 21.000 anställda på 315 enheter över hela världen.

Taggar: