Europas näst största mjukvaruföretag bjuder in till pressträff

Report this content

3DLive gör det möjligt för FoU-personal världen över att samarbeta i realtid med hjälp av 3D-teknik

I dagens globaliserade verklighet har dörrarna till utvecklingsavdelningarna öppnats upp och medarbetarna samarbetar med kollegor över hela världen. Detta har möjliggjorts genom avancerade s k PDM-lösningar (Product Data Management) där utvecklingsavdelningar världen över kan samarbeta i gemensamma databaser.

Nu tar Dassault Systèmes nästa steg och lanserar 3DLive – en lättviktslösning för realtidssamarbete i 3D. 3DLive gör det möjligt för medarbetare att snabbt komma åt företagets samlade produktdokumentation i form av bl a CAD-data via sin bärbara dator, oavsett var i världen de befinner sig.

Dassault Systèmes presenterar 3DLive vid ett frukostmöte på Berns i Stockholm onsdagen den 9 maj kl 08.00. Efter en inledande presentation finns det möjlighet för journalister till enskilda samtal med
• Denis Senpere, VD för ENOVIA Europé, Dassault Systèmes
• Didier Gaillard, VD för Dassault Systèmes AB i Sverige
• Marc Truffault, utvecklingsingenjör ENOVIA, Dassault Systèmes

Samtliga presentationer hålls på engelska.

Anmälan till pressträffen sker till Stefan Kraft på Sund Kommunikation senast tisdagen den 8 maj kl 10.00.

Välkomna!

Stefan Kraft (för DS Sverige)
Sund Kommunikation
stefan.kraft@sundkommunikation.se