800.000 användare av First Class får utbildning via e-learning

Report this content

800.000 användare av First Class får utbildning via e-learning Ett avtal har tecknats mellan Centrinity AB och DataPower Learning om utbildning gällande First Class; användarvänliga och virtuella mötesplatser för t ex distansundervisning, arbetsrum och konferenser. Initialt kommer utbildningen - DataPower Learning Online - att installeras hos Centrinity och erbjudas tillsammans med First Class till såväl befintliga användare som nya kunder. - Efter en upphandlingsprocess har vi valt DataPower Learning som leverantör av utbildning online. I upphandlingen landade vi på DataPower Learning då de ligger i frontlinjen inom e-learning säger Bengt Olsen vVD på Centrinity. Centrinity är ett helägt dotterbolag till Centrinity Inc, Kanada, noterade på Torontobörsen. Bolagets affärsidé är att med hjälp av den egna produkten FirstClass leverera intranät- och extranätlösningar i syfte att bättre nyttja och utveckla kunskap i organisationer genom användarvänliga virtuella mötesplatser för t ex distansundervisning, arbetsrum och konferenser - som komplement till ett mer traditionellt arbetssätt. Som en ytterligare tillämpning av FirstClass inleds nu ett samarbete mellan Centrinity och DataPower Learning där DataPower Learning kompletterar FirstClass genom att tillföra funktionalitet för distribution av datautbildningar. - Vi är stolta och glada över samarbetet med Centrinity som ger en av våra starkaste målgrupper; skolor och offentlig sektor, tillgång till den nya tidens lärande - s k e-learning - i en programvara som används brett i den branschen säger Torbjörn Ohlsson, VD DataPower Learning. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/10/30/20001030BIT00210/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/10/30/20001030BIT00210/bit0002.pdf