Report this content

WM-data och DataPower Learning partners inom e-learning. WM-data och DataPower Learning har ingått ett samarbetsavtal inom e-learning. Avtalet är värt 10 miljoner kronor. De båda företagen kompletterar varandra genom att kombinera e-learning med stöd och support av lärare. Det ger kunderna en tids- och kostnadseffektiv kompetensutveckling där ett av nyckelorden är uppföljning av utbildningssatsningar. WM-data har idag ett väl etablerat och fungerande kontaktnät med slutkunderna. Företaget har en organisation som kan möta kundernas behov av bl a genomförande av e-learninglösningar. DataPower Learning erbjuder en produkt inom e-learning. Det är DataPower Learning Online som är utvecklad för att användas och distribueras över internet/intranät. - Med DataPower Learnings produkt i vår portfölj stärker vi vårt erbjudande till kunderna. Det blir lätt för kunderna att komma igång med e-learning och dra nytta av de fördelar som följer med att använda e- learning, säger Eva Henriksson, verksamhetssområdesansvarig på WM-data. - Med WM-data som en förlängd arm ut till våra kunder når vår produkt inom e-learning fler kunder på marknaden. Genom vårt partnerskap erbjuder vi kunderna en helhetslösning, fast vi fortfarande båda arbetar inom det vi kan bäst, säger Per Holmgren, key account manager på DataPower Learning. Bildmaterial finns att hämta på: www.datapower.se/press För mer info; Om WM-data WM-data är ett av Nordens ledande IT-företag. Omsättningen uppgick 1999 till 12 720 miljoner kronor och antalet medarbetare är cirka 8 500. WM- datas affärsidé är att leverera kundnytta genom kompletta IT-relaterade tjänster. www.wmdata.se Om DataPower Learning DataPower Learning har i 15 år utvecklat utbildningsprodukter för IT- användare. Idag är huvudsakliga verksamhetsgrenen e-learning med användning och distribution direkt över webben. www.datapower.se Kontaktpersoner: WM-data Eva Henriksson, 08-470 80 00 alt mailto:evhsj@wmdata.com DataPower Learning Per Holmgren (Key Account Manager) 060-66 93 34 alt 070-629 27 98 mailto: p.holmgren@datapower.se Jan Jutbo (Försäljningschef) 060-66 93 14 alt 070-531 17 17 mailto:j.jutbo@datapower.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/12/12/20001212BIT00160/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/12/12/20001212BIT00160/bit0002.pdf